قال ابن عمر: خلق الله أربعة أشياء بيده : العرش ، والقلم ، وآدم ، وجنة عدن ، ثم قال لسائر الخلق : كن فكان ) رواه الطبري في "جامع البيان" (20/145) ، والدارمي في "نقضه على المريسي" (ص/261) ، وأبو الشيخ الأصفهاني في "العظمة" (2/579) ، والآجري في "الشريعة" (رقم/750) ، والحاكم في "المستدرك" (2/349) ، والبيهقي في "الأسماء والصفات" (2/126) .
Ibn ‘Umar رضي الله عنه zei:
Allaah heeft 4 zaken met Zijn Hand geschapen:
De ‘Arsh (Troon)
De Pen
Aadam (عليه السلام)
En het Eden Paradijs
Vervolgens zei Hij tegen de rest van de schepping: “wees” en het was.
Deze overlevering is o.a. overgeleverd door Al-Haakim in zijn Mustadrak (2/349) en is saheeh. Zie de rest van de overleveraars hierboven....
00:00 De broeder van Islamprofijten (kenmerk #3: geen specifieke da’wah zoals die van de profeten en boodschappers)
06:06 De broeder van DeSunnah
09:51 Het bedrog van degene die iemand leidt naar de mensen van innovaties en dwaling
11:13 Diploma’s, certificaten etc.
13:04 Overleveren wat je hebt geleerd
15:08 Teruggaan naar de geleerden
15:55 Luister naar de salafi broeders uit Engeland en Amerika
18:39 Kenmerk #4: geld vragen voor da’wah
21:12 Samenvatting en conclusie...
00:00 Introductie
01:25: Motief om deze video te maken
03:27: De hadeeth van: “Waarlijk Allaah neemt deze kennis niet weg…”
06:47: Verhaal over iets wat bij mij was gebeurd
15:36: De uitspraak van de Salaf: “Waarlijk deze kennis is religie…”
17:36: Het grote probleem bij ons
18:19: De hadeeth #7 van arba’een an-nawawiyyah
19:36: Hoe herken je de mensen van innovaties en dwaling? Kenmerk #1: geen belang aan ‘aqeedah en tawheed
20:30: De gifomroep
23:38: Kenmerk #2: Zitten en samenwerken met de mensen van innovaties en dwaling
24:29: De Nederlandse sprekertjes
24:49: De acteurs
25:26: De positieve kant van beproevingen
26:38: De spreker genaamd aboe ‘aa’ishah
28:16: De broeder van SakeenahTv
29:07: Één van de tekenen van de dag des oordeels
29:52: De afgedwaalde ‘umayr...
Het vers in de intro gebruikte ‘umair in zijn post over meningsverschillen om aan te tonen dat afwijken van de ijmaa’ (consensus) niet is toegestaan. Alhoewel dit correct is, heeft ‘umair zelf andere problemen met het volgen van dit vers.
De “gelovigen” die Allaah in dit vers bedoeld zijn de metgezellen (zie tafseer), maar blijkbaar ziet ‘umair dat de sahaabah ergens verschilden van mening in ‘aqeedah.
Dus met andere woorden zouden we een groep moeten volgen die verschilt in het fundament van de religie…..
Zien jullie dus hoe gevaarlijk en onlogisch dit statement is? Als ‘umair daadwerkelijk dit vers wil volgen en implementeren, laat hem dan berouw tonen voor zijn schandalige uitspraak en het samenwerken met en promoten van verschillende groepen van dwalingen en innovaties die totaal geen belang hechten aan ‘aqeedah en laat hem keren naar de weg van de salaf....
Weerlegging op de misleidende uitspraken van @lifeofaniqaabi a.k.a. veilsofdignity:
Punt 1: Deze individu zegt dat ze nergens wat over ‘aqeedah ziet staan bij de islamomroep, maar wel verschillende mensen en prachtige verhalen ziet en dat het in het voordeel is voor alle Moslims in Nederland. Als voor jou ‘’verschillende mensen en prachtige verhalen’’ het criteria is boven ‘aqeedah, weet ik niet eens of ik uberhaupt hier woorden aan vuil moet maken nadat ik de video hierboven heb geplaatst. Bekijk die video [nog]eens en dan zul je wellicht leren hoe belangrijk ‘aqeedah is en waarom je het niet terug ziet bij de “islam”omroep.
Punt 2: Deze individu zegt dat iemand die claimt Moslim te zijn automatisch op de juiste ‘aqeedah zit, totdat het tegendeel bewezen is. Laten we eens kijken wat de geleerden zeggen over de Asl (oorsprong) van de Moslim.
Shaykh 'Abdul-Muhsin Al-'Abbaad حفظه الله werd gevraagd:
Allaah سبحانه و تعالى zegt (interpretatie van de betekenis):
“Oh jullie die geloven! Als een verdorvene naar jullie toe komt met een bericht, verifieer het dan.’’
[Soorat Al-Hujuraat:6]
Wordt het bericht geaccepteerd als het afkomstig is van iemand anders dan een verdorven persoon, wetende dat de oorsprong van de moslim integriteit is?
Antwoord van de shaykh:
De oorsprong met betrekking tot de Moslim is onwetendheid, totdat de integriteit wordt bevestigd, of het tegendeel wordt bevestigd. En als de oorsprong met betrekking tot de Moslim integriteit was, zou het niet nodig zijn om te zeggen dat die en die betrouwbaar is, of om te zeggen dat hij integer is, of dat hij zo en zo is. Dat komt omdat dit (d.w.z. onwetendheid) de oorsprong is. De mensen spreken echter met ta'deel (lof) en tajreeh (kritiek) en daarom zeggen ze dat die en die betrouwbaar is en ze zeggen hierdoor dat die en die zwak is. Dit betekent dus niet dat de oorsprong wel integriteit is als er geen kritiek op een individu wordt gevonden. En op dat moment moet niet worden gezegd dat die en die betrouwbaar is, alleen omdat er geen kritiek op hem wordt gevonden. Iemand betrouwbaar verklaren moet dus gebaseerd zijn op kennis over die persoon en op bekendheid met zijn toestand....
“Het zeggen van: “Ik luister naar anaasheed in plaats van muziek” is net alsof je zegt: “Ik reinig urine met urine.”
[Shaykh Salih al-Fawzaan moge Allaah hem behouden, uitleg van het boek: Ighaathatul Lahfaan Min Masaa'idish Shaytaan van ibn al-Qayyim al-Djawziyyah - 1437\5\26]
De weledele Shaykh bin Baaz رحمه الله zei:
“Acteren is verboden. Het is liegen en valsheid! We vragen Allaah om welzijn.”